Ga naar inhoud
  • WIE
  • ONZE VISIE
  • PODCAST
  • IN DE KLAS
  • IN DE WETENSCHAP
  • IN THE SPOTLIGHT
  • EVENTS
Menu
  • WIE
  • ONZE VISIE
  • PODCAST
  • IN DE KLAS
  • IN DE WETENSCHAP
  • IN THE SPOTLIGHT
  • EVENTS
Search
Close

Handboeken

Home » Handboeken
Lees meer over het artikel Foundational Principles of Task-Based Language Teaching

Foundational Principles of Task-Based Language Teaching

  • Bericht auteur:eline van Batenburg
  • Bericht gepubliceerd op:15 september 2021
  • Berichtcategorie:In the spotlight
  • Bericht reacties:0 reacties

Dit boek introduceert het didactisch concept taakgericht taalonderwijs, ook wel task-based language teaching of TBLT genoemd. De TBLT-aanpak is gestoeld op de premisse dat leerlingen primair taal verwerven door het…

Lees verderFoundational Principles of Task-Based Language Teaching
Lees meer over het artikel Doeltaal-Leertaal: Taal om van te leren

Doeltaal-Leertaal: Taal om van te leren

  • Bericht auteur:Taal Gewoon doen
  • Bericht gepubliceerd op:31 mei 2021
  • Berichtcategorie:Geen categorie
  • Bericht reacties:0 reacties

In dit hoofdstuk vertelt Sebastiaan Dönszelmann wat je als docent allemaal kunt doen om de doeltaal niet alleen als communicatiemiddel in te zetten, maar ook als leertaal.

Lees verderDoeltaal-Leertaal: Taal om van te leren
Lees meer over het artikel Cognitive underpinnings of focus on form

Cognitive underpinnings of focus on form

  • Bericht auteur:Taal Gewoon doen
  • Bericht gepubliceerd op:31 mei 2021
  • Berichtcategorie:Geen categorie
  • Bericht reacties:0 reacties

In dit hoofdstuk wordt een pyscholinguistische onderbouwing gegeven van form-focused taalonderwijs.

Lees verderCognitive underpinnings of focus on form
Lees meer over het artikel Handboek vreemde talen onderwijs

Handboek vreemde talen onderwijs

  • Bericht auteur:Taal Gewoon doen
  • Bericht gepubliceerd op:28 mei 2021
  • Berichtcategorie:In the spotlight
  • Bericht reacties:0 reacties

Het Handboek vreemdetalendidactiek maakt (toekomstige) taaldocenten wegwijs in de verschillende domeinen van het vreemdetalenonderwijs. In elk hoofdstuk wordt een verband gelegd tussen recente inzichten uit de wetenschap en de dagelijkse lespraktijk.…

Lees verderHandboek vreemde talen onderwijs
Lees meer over het artikel ICT: Niet alleen voor de leuk.

ICT: Niet alleen voor de leuk.

  • Bericht auteur:zynapzyz
  • Bericht gepubliceerd op:28 mei 2021
  • Berichtcategorie:Geen categorie
  • Bericht reacties:0 reacties

In dit hoofdstuk wordt beschreven hoe je als docent onderbouwde keuzes kunt maken bij de inzet van ICT in de vreemdetalenles, zodat je lessen niet alleen leuker worden, maar ook…

Lees verderICT: Niet alleen voor de leuk.

Recente berichten

  • Handboek vreemde talen onderwijs

Recente reacties

    Luister de podcast
    TAAL, GEWOON DOEN!

    Spotify Podcast

    Dr. Marrit van de Guchte

    Twitter Linkedin-in

    e-mail
    M.Hoeks-vandeGuchte@uva.nl
    tel
    +31 (0)6 24436666

    Universiteit van Amsterdam
    Interfacultaire Lerarenopleidingen &
    Research Institute of Child Development and Education
    Postbus 15776
    1001 NG Amsterdam

    Dr. Eline van Batenburg

    Twitter Linkedin-in

    e-mail
    e.van.batenburg@hva.nl
    tel
    +31 (0)6 14151369

    Hogeschool van Amsterdam 
    Faculteit Onderwijs en Opvoeding &
    Centre for Applied Research in Education
    Postbus 36180
    1020 MD Amsterdam 

    ALL RIGHTS RESERVED
    TAAL, GEWOON DOEN!
    2021

    LEGAL
    Disclaimer
    Privacy Verklaring

    Portretfotografie Thomas Bokeloh
    Design by FLOOR FOR DESIGN
    Technische realisatie ZCORE