Effecten van typen instructie en hoeveelheid doeltaal in de klas voor het vak Frans in de onderbouw.

  • Bericht auteur:
  • Berichtcategorie:Geen categorie
  • Bericht reacties:0 reacties

De auteurs hebben gekeken naar de effecten van verschillende typen instructie om Frans als vreemde taal te leren, in een echt klaslokaal en gedurende een lange periode. Ze constateren dat…

Lees verderEffecten van typen instructie en hoeveelheid doeltaal in de klas voor het vak Frans in de onderbouw.

Doeltaal-Leertaal : De invloed van een concrete doeltaaldidactiek op vaardigheidsprestaties in de reguliere mvt-les

Heeft een doordachte en verantwoorde doeltaaldidactiek gunstige effecten op het leren van leerlingen in het voortgezet onderwijs,  en is zo’n didactiek duurzaam aan te leren door docenten?

Lees verderDoeltaal-Leertaal : De invloed van een concrete doeltaaldidactiek op vaardigheidsprestaties in de reguliere mvt-les